לקראת ר"ה באומן: כוחות החירום וההגנה קיימו תרגיל

נתי קאליש No Comments on לקראת ר"ה באומן: כוחות החירום וההגנה קיימו תרגיל

בסוף השבוע שעבר, התקיים באומן תרגול מורחב בהשתתפות, משטרת אומן, המשמר הלאומי, יחידות מיוחדות וכלל גופי החירום | לראשונה מאז תחילת המלחמה הקלות בתנאי החירום באומן, תושבים דיווחו כי התאורה ברחובות העיר הוחזרה לפעולה בשעות הערב

צילום: משטרת אומן
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל משעות הבוקר של יום שישי ועד שעות הלילה המאוחרות של ליל שבת התקיים באומן תרגול מורחב בהשתתפות, משטרת אומן, המשמר הלאומי, יחידות מיוחדות וכלל גופי החירום.

במהלך התרגול וההיערכות ביצעו כוחות האבטחה משימות שונות גלויות וסמויות בהם גם פעולות שוטפות שכללו בידוק עוברים ושבים ובדיקת מסמכי זיהוי באזור ציון רבי נחמן מברסלב באומן. התרגולת באזור היהודי באומן בוצעה כחלק מההיערכות והכנות של צוותי החירום וההגנה לקראת ראש השנה הקרב ובא לצד המלחמה הממושכת באוקראינה.

במהלך התרגול בשטח, נמסר על עיכוב שוהה באומן שהיה במרחב הציבורי ללא מסמכי זיהוי כמחויב בתקנות חוקי החירום וההנחיות שנקבעו על ידי הממשל הצבאי באזור. רשויות ההגירה באוקראינה והממשל הצבאי במחוז, ביקשו לשוב ולהזכיר כי יש חובה לשאת דרכון בכל עת, ולהציגו על פי בקשת אנשי הביטחון.

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון אומר לנו, כי "הושגו הבנות מול ראשי רשויות ההגירה והממשל הצבאי לפיהם במהלך השבת לא יהיה חיוב להסתובב עם דרכונים. בכל מקרה של חריגה מכללים אלו ובאם התקבלה דרישה להצגת דרכון במהלך השבת, יש לעדכן את נציגי השטח של איחוד ברסלב באומן".

חשוב לדעת, כי על פי חוקי החירום חל איסור מוחלט לצלם ולתעד כוחות משטרה או צבא כמו גם עמדות, מחסומים, מיקומי אנשי יחידות החירום ורכבי הגנה והצלה בכל רחבי אוקראינה.

בנוסף, לאחר למעלה מחצי שנה בה העיר אומן שרויה בעלטה מוחלטת במשך כל שעות החשיכה, אמש (חמישי) הופעלה התאורה ברחובות העיר. לאחר חודשים ארוכים בהם נאסר השימוש בתאורה בכל אזור אומן בשעות החשיכה, אמש חודשה התאורה ברחובות העיר למספר שעות, מעת רדת החשיכה ועד לשעת כניסת העוצר הלילי כפי שנקבע על ידי הממשל הצבאי בשעה 23:00.

תקופת ההאפלה החלה מייד עם תחילת המלחמה, בה נקבעה העפלה בכל שעות החשיכה ונאסר השימוש בתאורה גלויה ברחבי העיר בהתאם לחוק הצבאי באזור.

ב"איחוד ברסלב" מבקשים מכל השוהים באומן ומי שמתכוננים להגיע לימי ראש השנה הקדושים, להקפיד מאד לשמור על כל הנחיות החירום ובמיוחד על כללי העוצר הלילי וחובת האפלה בין השעות 23 בלילה ועד 5 לפנות בוקר בהם חל איסור שהייה מחוץ לבתים ובמרחב הציבורי.

אחד מחסידי ברסלב עימו שוחחנו, אומר ל"קול חי" כי באומן כבר נמצאים כעת למעלה מאלף איש, ובכל יום מגיעים אנשים נוספים על מנת להשתתף בקיבוץ הקדוש בראש השנה תשפ"ג.



0 תגובות